طراحی مدل تشخیص فرصت های کارآفرینانه در دانشگاه مطالعه موردی دانشگاه شاهد- قسمت ۱۶

جدول ۳‑۱: پرسشنامه ی تایید خبرگان
نظرات خبرگان تاثیر خوبی بر اصلاح مدل داشت به طور مثال رابطهی بین دانشگاه و محیط به صورت غیر مستقیم دو طرفه بود ( ) که با نظر خبرگان که معتقد بودند محیط بر دانشگاه تاثیر خیلی بیشتر و مستقیمی را دارد و دانشگاه بر محیط تاثیر کم و غیر مستقیمی را دارد، رابطه به شکل
( ) در آمد.
سنجش عوامل مشخص شده در سطح اعضای دانشگاه شاهد به روش میدانی و با بهرهگیری از پرسشنامه انجام پذیرفت. روشهای میدانی به روشهایی اطلاق میشود که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر است به محیط تحقیق برود و با مراجعه به افراد و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل یعنی افراد، موسسات، سکونتگاهها و غیره اطلاعات موردنظر خود را گردآوری کند (حافظنیا، ۸۷). با توجه به اهداف و فرضیات پژوهش،گردآوری اطلاعات میدانی، و برای پاسخگویی به سوالات تحقیق، یک پرسشنامه ۵۰ سوالی به شرح زیر، تهیه و تنظیم گردید :
قسمت اول، جهت کسب اطلاعات در مورد مشخصات پاسخگویان (اطلاعات جامعه شناختی) و سنجش میزان مواجههشان با کارآفرینی که تعداد ۶ سؤال را شامل می شد.
۲- قسمت دوم، جهت کسب اطلاعات در مورد متغیر وابسته(اثرپذیر) و متغیرهای مستقل (اثرگذار): ۵۰سوال بسته پاسخ که بر اساس مقیاس ترتیبی و طیف ۵ درجه ای لیکرت تنظیم شدند
الف: ۸سوال برای اندازه گیری متغیر وابسته ( فرصتهای آینده).
ب: ۱۸سوال برای اندازه گیری متغیر مستقل پژوهش(دانشگاه).
۱۴سوال برای اندازه گیری دیگر متغیر مستقل پژوهش(محیط).
۸ سوال برای اندازهگیری متغییر میانجی پژوهش(فرصت) در پرسشنامه گنجانده شد.
ج:۱۸سوال برای اندازه گیری دانشگاه از سوال ۱ تا ۱۸ پژوهش(عوامل رسمی، عوامل غیر رسمی، منابع و قابلیتها).
۱۴سوال برای اندازه گیری عوامل محیطی(سوالات۱۹تا۳۲) و ۸ سوال برای اندازه گیری میزان فرصتهای کنونی (سوالات۳۳تا۴۰) و در نهایت ۱۰ سوال برای اندازه گیری فرصتهای آینده (سوالات ۴۱تا۵۰) در نظر گرفته شد که به تفکیک در زیر آمده است.
سنجش عوامل رسمی دانشگاه شاهد
سازمان کارآفرینانه و ساختار حاکمیت (سوالات ۱ تا ۵)
معیارهای حمایتی (سوالات۶ و ۷)
آموزش کارآفرینی دانشگاهی (سوالات۸ و ۹)
برای دانلود متن کامل این فایل به سایت torsa.ir مراجعه نمایید. |